OS i hoppning

Igår sov jag mesta delen av dagen, helt slut som människa.
Men jag höll mig vaken iaf för att kolla på os i hoppning, där jag hade förväntat mig mycket bättre av våra svenskar.

Dock så var banan
svårare än tidigare och förstår hästarna också, de är vältränade för de här men alla blir ju trötta ???
Full förståelse, och en sak som jag såg när jag kollade var att alla , eller nästan alla ryttare hade teknikskydd i bak på deras hästar.

Kan inte hästen redan hoppa ? Jag är lite emot teknikskydd, tycker de är onaturligt för hästen och kan göra mer skada en nytta. Men de är duktiga ryttare som vet vad de håller på med. Men jag skulle aldrig ha de på Flora , eftersom de kan skada hästen. Då de får en onatutlig spårngkurva.

Men nu är det dressyr på SVTplay, så ska kolla på de medans jag äter nått sen blir det stallet i det här tråkiga och äckliga vädret. Tur hon lyser upp min dag ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0