bloggfri

Orkade ärligt talat inte uppdatera bloggen nu i helgen, men nu är jag iaf tillbaka.
Tänkte ta ridpassen lite snabbt nu.

Fredag : Gick till ridhuset för de regnade/snöade till och från hela tiden så vågade inte chansa att rida ute. Men hon kändes fin osv, värmde upp lite enkelt och sedan lite trav/galoppbommar. Nina var i ridhuset så hon hjälpte mig lite. Flora skötte sig finfint verkligen.

Lördag : Också ridhuset, Frida hjälpte till för jag skulle nämligen hoppa. Värmde upp enkelt även här dock överböjda jag henne lite extra. Anyway så började jag med att travhoppa med två bommar innan. Och fast jag endast gjort de kanske 5 ggr så känns hennes språng mycket bättre!

Hade även ett hinder efter med 3 galoppsprång emellan. Tre långa, så jag fick verkligen träna på att rida på henne utan att bli lång. Och jag lyckades faktiskt ;)
Hon kändes jättefin även detta pass och har blivit mer uppmärksam när de gäller att lyfta på sina långa ben.

Söndag : Idag fick hon faktiskt vila, var in till valbo på dagen och när jag kom hamnade jag i sängen och sitter kvar här hela kvällen. Känner mig lite sådär och känner mig lite dum mot F när jag inte åker upp idag. Men vem vet , hon kanske njuter av att slippa mig ? ;)

Random arkivbild..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0