barbacka eller sadel ?

Jag tycker att de är skönare att rida barbacka, iaf ute i skogen!
Tycker de är mysigast så, men väljer nog helst att rida med sadel i ridhus eller på bana men rider även barbacka Man kommer så mycket närmare hästen och vikthjälperna blir tydligare för hästen!
Flora lyssnar bra både med och utan sadel, men eftersom hon är ganska stor och har ett stort steg blir de lätt att de blir skumpigt osv. Jag har dock lärt mig att rida barbacka på henne nu, kan tappa balansen ibland men eftersom hon inte bryr sig speciellt mycket om att jag åker lite åt sidorna så gör de inget.
Men hon kan också vara svår att få stopp på ibland, speciellt i galoppen på väg hem!
Har många gånger nästan ramlat av när jag ska sakta av och hon inte lyssnar.
Hon tycker nog att de är kul att springa av sig lite i skogen!
Postat av: Katrinne

Det är jättemysigt att rida barbacka! Tyvärr sitter jag nog inte kvar om jag rider ut utan sadel.. ;)

2011-01-08 @ 13:34:23
URL: http://ryttare.blogspot.comr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0